İçeriğe geç

Araba Ateşlemeyi Neden Keser

Arabada ateşleme sorunu nasıl anlaşılır?

Ani güç kaybı, titreme, motor arızası, yakıt verimliliğinin azalması, buji yanması ve alışılmadık sesler gibi belirtiler ateşleme bobini arızasını gösterir. Ayrıca aracın arıza ışığı yanabilir. Bu belirtilerden herhangi biri ortaya çıkarsa aracı bir tamirciye götürmeniz önerilir.

Ateşleme sistemi neden bozulur?

Bujilerde çatlak oluşması, buji kablo bağlantı noktalarında kısa devre oluşması, güç kaybı veya arızası, kullanım ömrünün dolması, aşınma ve yıpranmaya bağlı bozulma ve zayıflama gibi nedenler olabilir.

Araçta ateşleme zayıf olursa ne olur?

Ateşleme bobini arızası Aracın motoru sarsıntılı çalışmaya başlar ve zorlanır. Aracın çekişi azalır, bu da yakıt tüketimini etkiler. Ateşleme bobini arızası doğrudan aracın performansını düşürür ve yakıt tüketimini artırır.

Bobinin çalışıp çalışmadığını nasıl anlarız?

Soket çıkarıldığında motorda sarsıntı veya titreşim varsa ateşleme bobini sağlamdır. Yine soket çıkarıldığında motorun çalışması değişmiyorsa ateşleme bobini arızalıdır ve silindirde kıvılcım olmadığından yanma gerçekleşmez.

Buji kablosu bozuk olduğu nasıl anlaşılır?

Motor çok yüksek ve düzensiz sesler çıkarıyorsa, buji kablosunda bir sorun olabilir. – Sabahları aracınızı çalıştırmakta sorun yaşıyorsanız, araç hemen çalışmaz: Aşınmış veya kirli buji kabloları elektriği iletemez. Bazı durumlarda, akünün boşalmasına veya sızmasına bile neden olabilir.

Ateşleme bujisi arızası nasıl anlaşılır?

Buji arızasının belirtileri nelerdir? Araç eskisi kadar hızlı çalışmaz. Gaz pedalına bastığınızda motor durur. Çekiş sorunları meydana gelir. Marşa bastığınızda motor çok geç çalışır veya hiç çalışmaz.

Bujinin çalışıp çalışmadığını nasıl anlarız?

Bujiler düzgün ateşlemiyorsa veya yanma süreci düzensizse, aracınızın performansı düşebilir. Bir diğer işaret ise marş motorunu krankladığınızda motorunuzun geç çalışması veya hiç çalışmamasıdır ki bu da buji arızasının belirtilerinden biridir.

Ateşleme beyni arızası nasıl anlaşılır?

Ateşleme arızasının belirtileri: Aracın çekiş performansının düşmesi, sebepsiz yere uyarı ışığının yanması, yanık kokusu, ateşleme sistemi çalıştığı halde aracın stop etmesi, çalışma esnasında sarsıntı ve ses, rölantide dengesizlik. Diğer noktalar…

LPG’li araç bobin arızası nasıl anlaşılır?

Ateşleme bobini soketini teker teker çıkarın ve motorun tepkisini kontrol edin. Soket çıkarıldığında motor titriyorsa, ateşleme bobini OK’tur. Soket çıkarıldığında motorun çalışmasında herhangi bir değişiklik veya titreşim yoksa, ateşleme bobini veya buji arızalıdır.

Bujiler neden ateşleme yapmaz?

* Ateşleme trafosu arızalı olabilir. * Bujiler hasarlı veya kırılmış olabilir. * Buji borusu kırılmış olabilir. * Buji kablolarını kontrol edip sıkın.

Ateşleme bobini kaç binde değişir?

Ateşleme bobininin ortalama ömrü 160.000 kilometre olmasına rağmen sürüş koşullarına ve uzun süreli kullanıma bağlı olarak çeşitli nedenlerle arızalar meydana gelebilir.

Arabaya neden ateşleme gelmez?

Araç hiç çalışmıyor: Bobin tamamen arızalandığı için ateşleme yapamıyor. Ateşleme olmadığı için araç çalışmıyor. Araç kayıyor: Bu durum genellikle ateşleme bobinindeki bir çatlaktan kaynaklanır. Bazı durumlarda, birden fazla bobini olan araçlar bobinlerden biri arızalanırsa ateşlemeyi tekleyebilir.

Ateşleme beyni arızası nasıl anlaşılır?

Ateşleme arızasının belirtileri: Aracın çekiş performansının düşmesi, sebepsiz yere uyarı ışığının yanması, yanık kokusu, ateşleme sistemi çalıştığı halde aracın stop etmesi, çalışma esnasında sarsıntı ve ses, rölantide dengesizlik. Diğer noktalar…

Bujinin çalışıp çalışmadığını nasıl anlarız?

Bujiler düzgün ateşlemiyorsa veya yanma süreci düzensizse, aracınızın performansı düşebilir. Bir diğer işaret ise marş motorunu krankladığınızda motorunuzun geç çalışması veya hiç çalışmamasıdır ki bu da buji arızasının belirtilerinden biridir.

Arabaya neden ateşleme gelmez?

Araç hiç çalışmaz: Bobin tamamen arızalandığı için ateşleme yapamaz. Ateşleme olmadığı için araç çalışmaz. Araç patinaj yapar: Bu durum genellikle ateşleme bobinindeki bir çatlaktan kaynaklanır. Birden fazla bobin bulunan araçlarda bobinlerden biri arızalanırsa bazı durumlarda araç tekler.

Distribütör bozuk olduğu nasıl anlaşılır?

Distribütör arızalandığında ateşleme yapamadığı için araç çalışırken stop edebilir veya stop edebilir. Araç çalışıyorsa ancak çok fazla yakıt tüketiyorsa, aşırı ısınıyorsa ve yakıt tüketimi nedeniyle farklı koku yaymaya başlıyorsa, aracın servise götürülmesi gerekir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir