Garanti süresi içinde aynı arıza iki defadan fazla değişik arızalar dört defadan fazla olursa şirketten talep edilebilecek hak nedir?
Garanti kapsamındaki bir cihazda aynı arızanın iki kez meydana gelmesi veya farklı bir arızanın dört kez üst üste meydana gelmesi durumunda üretici, ürünü ücretsiz olarak değiştirmek zorundadır.
Yasal onarım süresi kaç gün?
Binek otomobiller, kamyonetler, motosikletler, ATV’ler, motosikletler, scooter’lar, deniz motosikletleri, yatlar, kar motosikletleri ve çekme karavanlar için azami onarım süresi 45 iş günü, diğer tüm mallar için ise 20 iş günüdür.
Satın alınan ürün arızalı çıkarsa ne olur?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, malın ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Ürün değişimi kaç gün içinde yapılır?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü, hiçbir hukuki ve cezai gerekçe göstermeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, teslimat tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Ürün kaç kez servise giderse iade edilir?
Cihazınız aynı arızadan dolayı üst üste üç kez çalışmaz hale gelirse yeni cihaz talep etme veya para iadesi alma hakkınız bulunmaktadır ancak ürününüz çeşitli sebeplerden dolayı çalışmaz hale geldiği için yapabileceğiniz bir şey yoktur.
Garanti kapsamında ürün değişimi kaç gün sürer?
Bu süre genellikle 20 İŞ GÜNÜ olarak belirlenir. Yetkili servis tüketiciye ürünün tamir edilemeyeceğini bildirirse aşağıdaki haklarınızı kullanabilirsiniz. Tüketici ürünün iadesini talep edebilir. Tüketici kusura uygun bir iade talep edebilir.
Servis tarafından değiştirilen ürünün garanti süresi ne kadardır?
Garanti süresi içerisinde değiştirilen malların garanti süresi ne kadardır? Garanti talebi kapsamında değiştirilen malların garanti süresi, satın alınan malların kalan garanti süresi ile sınırlıdır.
Azami tamir süresi aşılırsa ne olur?
Ürünün onarımı için gereken azami sürenin aşıldığı hallerde tüketici, ürünün ücretsiz veya bedelsiz olarak yenisiyle değiştirilmesini talep edebilir. Tüketicinin bu talepleri karşısında satıcı, dağıtıcı, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı tüketiciye karşı bir zincirleme sorumluluk taşır.
Birebir değişim garantisi nedir?
Kullanıcı hatası olmayan ve garanti kapsamında olan ürünlerde, ürünün tamiri mümkün olmayacak şekilde üretilmiş olması ve değiştirilebilen parça içermemesi halinde ürün ücretsiz olarak yenisi ile değiştirilerek tarafınıza gönderilecektir.
2 kere değişim yapılır mı?
Değişim işlemi bir kez gerçekleşir, ikinci kez değişim mümkün değildir ancak ürünleri iade edebilirsiniz.
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Ayıplı mal sayılması için, sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın beyan edilen nitelikte olmaması veya malın niteliği ve kalitesi gereği taşıması gereken özelliklere sahip olmaması gerekir. Bu nedenle, malın miktarının az olması ayıp olarak değerlendirilmez.
Aldığım ürün arızalı çıktı nereye şikayet edebilirim?
Tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici uyuşmazlık çözüm kurulları ve tüketici mahkemeleri.
Yasal değişim süresi ne kadardır?
Tüketiciler, mesafeli alışverişlerde (örneğin internet, telefon) 14 gün, kapıda ödemeli alışverişlerde 14 gün, taksitli alışverişlerde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve sözleşmesel ceza ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.
Bozuk ürün kaç günde iade edilir?
Cayma hakkına ilişkin bildirimin kendisine ulaşmasından itibaren 14 (on dört) gün içinde mal/hizmet bedeli ve teslimat masrafları Alıcı’ya iade edilir ve Alıcı, 10 (on) gün içinde mal/hizmeti geri göndermekle yükümlüdür.
Değişim yapmayan mağaza nereye şikayet edilir?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; Başvurular, tüketici uyuşmazlık çözüm organlarına şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir.
Azami tamir süresi geçince ne yapmalı?
Ürünün onarımı için gereken azami sürenin aşıldığı hallerde tüketici, ürünün ücretsiz veya bedelsiz olarak yenisiyle değiştirilmesini talep edebilir. Tüketicinin bu talepleri karşısında satıcı, dağıtıcı, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı tüketiciye karşı bir zincirleme sorumluluk taşır.
Garantiden değişen parçanın garantisi olur mu?
Bu diğer değiştirilen ürünün garanti süresi ne kadardır? Garanti Belgesi Yönetmeliği’nin “Değiştirilen Malın Garanti Süresi” başlıklı 10. maddesinde: “Garanti başvurusu sırasında değiştirilen malın garanti süresi, satın alınan malın kalan garanti süresi ile sınırlıdır.” hükmü yer almaktadır. Hükümler fiyata dahildir.
Servis tarafından değiştirilen ürünün garanti süresi ne kadardır?
Garanti süresi içerisinde değiştirilen malların garanti süresi ne kadardır? Garanti talebi kapsamında değiştirilen malların garanti süresi, satın alınan malların kalan garanti süresi ile sınırlıdır.
Tüketici hakları nelerdir?
TÜKETİCİ HAKLARI NELERDİR? Tüketici şikayetlerini nereye iletebilirsiniz? Sağlık ve güvenlik hakkı. Tazminat hakkı. Eğitim hakkı. Sağlıklı bir çevre hakkı.